Сторінка для учнів

 
Безпечне середовище (правила поведінки при COVID -19)
 
Експрес-уроки української від Олександра Авраменка:
 
Потренуйтесь: тести, завдання з української мови:

 

7 порад  учню

 

Порада перша і найтяжча

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу.

Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця.

Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху,

 досить бути вродливим чи багатим.

 

Порада друга - про любов

Обов’язково зміни своє ставлення  до людей, які тебе оточують.

Хочеш, щоб тебе любили люди, - полюби їх сам.

Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні,

нетерпимі до чужих думок люди?

То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

 

Порада третя - особлива

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі.

 Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

 

Порада четверта - про найдорожче

Полюби себе насамперед сам.

Це не значить, що ти повинен милуватися собою в дзеркалі.

 Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими отрутами.

 

Порада п'ята - пріоритетна

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.

Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо

 вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

 

Порада шоста - навчайся!

Навчайся все своє життя.

Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.

 Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

 

Порада сьома і остання (за списком, а не за значенням!)

 Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад?

Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

      

Кодекс честі учня

 

- Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

- Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.

- Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

- Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

- Турбуватися про молодших.

- Виявляти милосердя.

- Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

- Не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

 

Поради з самовиховання

 

1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.

2. Записуй згідно з важливістю свої термінові справи, які маєш виконати протягом тижня, дня.

Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш.

Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються невиконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень (наступний день).

3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт.

Намагайся сам усувати причини невиконання.

Спочатку це видаватиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.

4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж.

5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо – "ні”.

6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним, але став перед собою завдання реальні, в жодному разі "не зазнавайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, "Я мушу”.

7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час.

8. Твій організм здатний до тривалих навантажень, але, щоб уникнути перевтоми, змінюй види діяльності протягом дня.

9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих.

Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

 

Як вивчити вірш напам’ять

 

1. Уважно двічі-тричі прочитай увесь вірш.

2. Обміркуй зміст твору, умовно розділи його на смислові частини.

3.У кожній такій частині правильно визнач інтонацію, з якою будеш читати, розстав логічні наголоси, визнач паузи та темп читання.

4. Навчися читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а потім увесь вірш.

5.Тепер без допомоги підручника спробуй пригадати вірш, повтори кожну частину.

6. Візьми книжку. Читаючи напам'ять, перевіряй, чи правильно запам'ятав текст.

7. Відклади підручник, двічі чи тричі продекламуй увесь вірш.

8. Запам'ятай: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.

9. Перед уроком уявно продекламуй вірш іще раз.

Якщо ти не задоволений звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

 

Як надовго запам’ятати навчальний матеріал?

 

Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам’ятовує і довго пам’ятає.

Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п’ятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.

Завчай і повторюй невеличкі частини ще доти, як матеріал почав забуватися.

Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запам’ятовується.

Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.

Після математики – вчи літературу, після української мови – інші предмети: пам'ять любить різноманітність.

 

Повчання Володимира Мономаха дітям

 

Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Зміцнюй тіло і душу, просвітлюй розум.

Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.

Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.

Не давай сильним принижувати слабких.

Не залишай хворих, не забувай про бідних.

Не май гордині ані в розумі, ані в серці.

Пізнавши все добре, пам’ятай, а чого не знаєш – тому навчайся.

Живи для Батьківщини та люби людство.

 

Пам'ятка безпечної поведінки вдома та на вулиці

 

Якщо ви залишилися вдома без дорослих, нікому чужому не відчиняйте двері. На питання незнайомих людей, чи є тато та мама, краще відповісти, що батьки зараз відпочивають. На телефонні дзвінки з питанням, чи є батьки вдома або коли вони повернуться з роботи, треба відповідати, що вони зараз зайняті й запитати, коли й кому зателефонувати.

Ніколи не запрошуйте додому малознайомих хлопців і дівчат.

Не хваліться перед людьми тим, що у вашій квартирі є дорогі речі, такі як відеоапаратура тощо.

Знайомте своїх друзів із батьками.

Не лякайтеся, коли, знаходячись у будинку, почуєте, що хтось намагається відчинити вхідні двері, голосно запитайте: «Хто там?». Якщо двері продовжуватимуть відчиняти, зателефонувавши 02, викличте міліцію та вкажіть точно адресу. Потім з  вікна голосно покличте на допомогу.

Виходячи з дому, не забувайте зачинити  кватирки, двері.

Не залишайте у дверях записок, бо це привертає увагу  сторонніх людей.

Будьте уважними із ключами від будинку, не залишайте їх у поштовій скриньці та в інших місцях. У випадку пропажі ключів відразу сповістіть батьків, щоб замінити дверні замки.

На вулиці будьте уважним. Переходьте проїзну частину тільки на зелений сигнал світлофора або по пішохідному переходу. Пам'ятайте, що водій не завжди може попередити біду, якщо ви порушили правила вуличного руху. Не стійте близько біля автомобіля, який зупинився.

Не сідайте до незнайомих в автомобіль, щоб покататися, якщо навіть дуже хочете або запізнюєтеся.

Якщо незнайомці запросили вас послухати музику, подивитися фільм, погратися із собакою (може бути будь-яка інша пропозиція) -- не поспішайте погоджуватися, перш ніж це зробити, спитайте у батьків або вчителів.

Не заходьте в ліфт з незнайомими людьми без батьків.

Якщо у дворі або біля школи хлопці вимагають гроші, негайно зверніться до дорослих і по можливості до міліції.

Не розмовляйте на вулиці з п'яними, навіть знайомими людьми, бо п'яна людина сильно змінюється, її вчинки можуть бути непередбачуваними та жорстокими.

Якщо відчуваєте, що вас переслідують, зайдіть до магазину або іншої установи. Можна попросити працівника цієї установи провести вас додому.

Необхідно знати, що все нове, незнайоме може нести в собі небезпеку. Незнайомі предмети, пакети, банки та інше не можна відкривати, нюхати, брати в руки, кидати у вогонь, бо в них можуть бути отруйні речовини.

Не грайтеся сірниками, петардами, бенгальськими вогнями, свічками, не розпалюйте багаття, не вмикайте незнайомі електроприлади, не проводьте самостійно досліди у відсутності батьків, бо це може стати причиною пожежі.

 

Будьте уважними! Бережіть себе!

 

Правила для учнів.docx (26443)

Правила дорожнього руху.docx (23390)

Ознайомся з пам'ятками:

kurukivka.at.ua/index/shkola_sprijannja_zdorov_39_ju/0-52

kurukivka.at.ua/index/uchnjam/0-41

 

Комплекс вправ для очей для профілактики комп’ютерного

зорового синдрому

Наказ Міністерства охорони здоров’я України

та Міністерства освіти і науки України від 09.03.2004р. №121/185

 

Примiрний перелiк вправ для зняття зорової втоми, що виконується вдома

1. Мiцно заплющити очi на 3-5 секунд, потiм розплющити їх на 3-5 секунд, повторити 6-8 разiв. Вправа знiмає втому, змiцнює м’язи повiк, сприяє полiпшенню кровопостачання, розслабленню м’язiв ока.

2. Швидко моргати протягом 1-2 хвилин. Вправа сприяє полiпшенню кровообiгу.

3. Дивитись у далину прямо перед собою 2-3 секунди. Поставити палець правої руки по середнiй лiнiї обличчя навпроти перенiсся на вiдстанi 25-30см вiд очей. Перевести погляд на кiнець пальця i дивитись на нього двома очима 3-5 секунд. Опустити руку. Повторити 10-12 разiв. Вправа знiмає втому акомодацiйного м’яза, полегшує зорову роботу на близькiй вiдстанi.

4. Закрити повiки. Проводити масаж їх з допомогою рухiв по колу пальцями протягом 1 хвилини. Вправа знiмає спазм м’язiв очей i полiпшує кровопостачання.

5. Поставити палець правої руки по середнiй лiнiї обличчя на вiдстанi 25-30см вiд очей. Дивитись двома очима на кiнець пальця 3-5 секунд. Закрити долонею лiвої руки лiве око на 3-5 секунд. Забрати долоню, дивитись двома очима на кiнець пальця 3-5 секунд. Потiм аналогiчна вправа виконується при фiксацiї пальця лiвої руки з прикриттям правого ока. Повторити 5-6 разiв. Вправа сприяє роботi обох очей.

6. Голова нерухома. Вiдвести напiвзiгнуту праву руку в бiк. Повiльно переміщувати палець справа налiво i злiва направо, стежити очима за пальцем. Повторити 10-12 разiв. Вправа змiцнює м’язи ока горизонтальної дiї i удосконалює їх координацiю.

7. Одночасно трьома пальцями лiвої руки легко натиснути на верхню повiку лiвого ока i трьома пальцями правої руки легко натиснути на верхню повiку правого ока. Через 1-2 секунди зняти пальцi з повiки. Повторити 3-4 рази. Вправа полiпшує циркуляцiю внутрішньоочної рідини.

8. Дивитись у далину перед собою 2-3 сек. Потiм перевести погляд на кiнчик носа на 3-5 сек. Повторити 6-8 разiв. Вправа розвиває здатнiсть утримувати погляд на близькiй вiдстанi.

9. Голова нерухома. Пiдняти напiвзiгнуту праву руку вгору. Повiльно перемiщувати палець згори вниз i стежити за ним очима.

Повторити 10-12 разiв. Вправа змiцнює м’язи очей вертикальної дiї i вдосконалює їх координацiю.

10. Голова нерухома. Витягнути напiвзiгнуту руку вперед i вправо. Виконати рукою на вiдстанi 40-50 см вiд ока повiльнi руки по колу за годинниковою стрiлкою і стежити при цьому очима за кiнцем пальця. Виконати цю вправу лiвою рукою, здiйснюючи рухи по колу проти годинникової стрiлки. Повторити 3-6 разiв. Вправа розвиває координацiю рухiв очей i сприяє змiцненню вестибулярного апарату.

11. Голова нерухома. Пiдняти очi вгору, опустити вниз. Повернути очi в правий бiк, потiм в лiвий. Повторити 6-8 разiв. Вправа удосконалює складнi руки очей.

12. Голова нерухома. Пiдняти очi вгору. Зробити ними рухи по колу за годинниковою стрiлкою, проти годинникової стрiлки. Повторити 3-6 разiв. Вправа сприяє розвитку складних рухiв очей i пiдвищує стiйкiсть вестибулярних реакцiй.

13. Голова нерухома. Пiдняти очi вгору, опустити вниз. Повернути очi вправо, потiм влiво. Повторити 6-8 разiв. Вправа розвиває здатнiсть очних м’язiв до статичної напруги.

14. Ноги поставити на ширину плечей. Голову опустити, подивитись на носок лiвої ноги (зафiксувати точку). Пiдняти голову, подивитись у правий верхнiй куток кiмнати. Опустити голову, подивитись на носок правої ноги. Пiдняти голову, подивитись у верхнiй лiвий куток кiмнати. Повторити 3-6 разiв. Вправа сприяє полiпшенню координацiї рухiв очей i голови.

15. Витягнути руки вперед на ширину плечей на рiвнi очей. Подивитись у правий верхнiй куток кiмнати. Перевести погляд на кiнцi пальцiв лiвої руки. Подивитись у верхнiй лiвий куток кiмнати. Перевести погляд на кiнцi пальців правої руки. Повторити 6-4 рази. Вправа розвиває складнi координацiйнi рухи очей.

16. Стати перед вiкном. На вiдстанi 25 см на рiвнi очей на вiкнi прикрiпити мiтку (дiаметр 2-3 мм). По черзi фiксувати то мiтку, то який-небудь об’єкт за вiкном, який мiститься на рiвнi мiтки на вiддалi не менше 1 м. Першi 3 днi вправу продовжувати 3 хвилини, потiм 3 днi — 5 хвилин i 7 хвилин кожний наступний день. Вправа розвиває здатнiсть оцiнювати вiдстань i координує роботу внутрiшнiх і зовнiшнiх м’язiв ока.

 

Примiтка. Вправи 1, 2, 4, 7, 8, 10, 12, 13 виконують сидячи, а вправи 3, 5, 6, 9, 11, 14, 15, 16 — стоячи. Якщо хворому призначено носити окуляри постiйно, то всi вправи, за винятком 4 i 7, виконують в окулярах.

 

Примiрний перелiк вправ для профiлактики зорової втоми i короткозоростi, що виконуються на уроках у школі

1. Відкинутись на спинку стiльця. Вдихнути. Нахилившись уперед до кришки парти, видихнути. Повторити 5-6 разiв.

2. Вiдкинутись на бильце стiльця, прикрити повiки, мiцно заплющити очi, вiдкрити повiки. Повторити 5-6 разiв.

3. Руки на пояс. Повернути голову вправо, подивитись на лiкоть правої руки, повернути голову влiво, подивитись на лiкоть лiвої руки, повернутись у вихiдне положення. Повторити 5-6 разiв.

4. Пiдняти очi догори, виконати ними рухи по колу за годинниковою стрiлкою, потiм зробити ними рухи по колу проти годинникової стрiлки. Повторити 5-6 разiв.

5. Руки витягти уперед, подивитись на кiнчики пальцiв, пiдняти руки вгору (вдихнути), стежити очима за руками, не пiднiмаючи голови, руки опустити (видих). Повторити 4-5 разiв.

6. Подивитись прямо перед собою на класну дошку 2-3 сек, перевести погляд на кiнчик носа на 3-5 сек. Повторити 6-8 разiв.

7. Закрити повiки. Протягом 30 сек проводити їх масаж кiнчиками вказiвних пальцiв.

 

Примiтка. Усi вправи виконуються сидячи. Фiзкультхвилинку проводить учитель.